Endagskurs
Vad finns det för olika typer av beställare och vilka uppgifter ansvarar de för i ett projekt? Vilken betydelse har de olika formerna av upphandling? För att ett projekt ska lyckas måste din roll som beställare vara tydlig och du ska ha koll på alla pusselbitar. Här går vi igenom alla steg för att du ska få en hållbarhet i dina projekt.
Kursmål
Efter kursen har du kunskaper om vad din roll som beställare verkligen innebär för att kunna styra projektet med lyckad framgång för alla parter. Du får en tydlighet i allmänna bestämmelser samt vad som gäller vid olika upphandlingar. – Allt för att lyckas på bästa sätt!
Kursinnehåll
- Beställare, vad innebär det?
- Till hur stor del är vi beställare och vad finns det för olika typer?
- Vad innebär vår roll i möten?
- Vad vill vi och hur kan vi bli bättre?
- Vad betyder de olika former för upphandling såsom upphandlingsförfarande, upphandling-, entreprenad-, ersättnings- och samarbetsformer i vår roll som beställare?
- Hur hanterar vi olika kontraktshandlingar?
- Allmänna bestämmelser.
- Administrativa föreskrifter.
- Betydelsen av gränsdragningslistor.
Förkunskaper
Viss erfarenhet av de vanliga standardavtalen och LOU.
Kursledare
Bo G Johansson
Pris
5 700 kr per deltagare exkl. moms.